MENDOMINASI RUANG SIBER DEMI PERJUANGAN BANGSA

Wednesday 27 March 2013

MELAYU KURANG AJAR KATA SULTAN KAFIR @tunfaisal

Agak terkejut juga Sangkakala bila ada orang yang komen pada status panjang berjela, dalam komen tu, Sangkakala terbaca bahawa pemilik akaun tersebut mengatakan bahawa Sultan itu kafir.

Kalau dah tau Sultan tu kafir, cari le negara lain yang takde sultan atau raja, sebab selagi pemilik akaun tersebut berada dalam Malaysia, kita masih mempunyai Raja dan Sultan.

Dengan memasukkan surah serta sunnah, tidak semestinya beliau boleh mengkafirkan sesiapa, si pemilik akaun tu mungkin dah rasa di tu taraf nabi kot.

Apa yang Sangkakala tau sekarang, si pemilik akaun tu memang kurang ajar, dan satu lagi Sangkakala rasa pemilik akaun ni dah derhaka dengan Sultan dan beliau perlu bertanggungjawab keatas apa yang beliau ucapkan.

Ada yang hantar inbox pada Sangkakala selepas gambar diatas Sangkakala muat naik ke dalam akaun facebook, rakan facebook Sangkakala mengatakan ini kemungkinan pengikut 'hisbul taharil'.

Kawan Sangkakala kata 'hisbul taharil' ini adalah satu gerakan yang mana pemimpinnya mengatakan bahawa demokrasi itu adalah haram.

Ishh..pelik pulak ada gerakan yang macam tu, demokrasi pulak haram? Habis tu yang tak haram macam mana pulak?

Mungkin pemerintahan kuku besi bagi mereka ini tidak haram agaknya.




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...